چه عواملی بر هزینه تور کیش مؤثر است؟

بهتر است ابتدا با مفهوم تور آشنایتان کنیم. تور به عبارت ساده یعنی وسیله نقلیه سفر و محل اقامت در مقصد. همین دو مورد، مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت تور هستند. یعنی افزایش یا کاهش هزینه بلیت وسیله نقلیه تور و یا قیمت رزرو هتلی که در آن اقامت می‌کنید باعث افزایش یا کاهش قیمت تور است. البته عوامل دیگری هم در این تغییر قیمت تأثیرگذار هستند. به طور مثال اگر درخواست رزرو تور گردش در جزیره و یا تقاضای ترنسفر رفت از فرودگاه به هتل و بالعکس را داشته باشید. هزینه این خدمات به مبلغ تور اضافه خواهد شد.
تور کیش چه زمانی ارزان است؟

بگذارید همین ابتدای مطلب جواب این سؤال را بدهیم. قیمت تور کیش از خرداد تا اواخر شهریورماه مناسب‌تر از دیگر ماه‌های سال است. تور کیش، تور ماه‌های سرد و خنک است، تحمل گرمای خرداد تا شهریور جزیره از تحمل بسیاری خارج است. به همین خاطر متقاضی سفر کیش در این بازه زمانی کمتر از سایر ماه‌های سال است و به‌تبع آن قیمت تور کیش ارزان‌تر است. از مهر که هوا کم‌کم خنک می‌شود دوره سفر به جزیره هم آغاز شده، به‌تبع افزایش متقاضی قیمت تور هم سیر صعودی می‌گیرد. اگر به دنبال سفر کیش با قیمت ارزان هستید و البته آب و هوای جزیره در ماه‌های گرم برایتان قابل تحمل است، تور کیش برای فصل تابستان را رزرو کنید.

با رعایت این نکات، هزینه تور کیش را کاهش دهید
تور نوروزی جزایر جنوبی، محبوب ولی گران

نوروز کیش و قشم همیشه شلوغ است. حتی در زمانی که پاندمی کرونا در اوج بود. چرا که هم مدت‌زمان تعطیلات برای رزرو تور و هم آب‌وهوای این جزایر برای گردش مساعد است. تور نوروزی کیش گران است، چرا که تقاضا بالا است و برخی گردشگران حاضرند برای رزرو تور قشم یا کیش مبالغ بالاتری را بپردازند. اگر می‌توانید زمان رزرو تور خود را به بعد از تعطیلات عید منتقل کنید. یعنی از نیمه فروردین تا اواسط اردیبهشت، چون هم جزیره خلوت شده، هم قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود و از همه مهم‌تر آب‌وهوای جزایر جنوبی هنوز معتدل بوده و مساعد گردش و تفریح است.
این زمان‌ها به دنبال تور ارزان کیش نگردید

ایام شلوغ و پرترافیک جزیره، زمان مناسبی برای رزرو تور ارزان نیست و اگر دوران ازدحام گردشگران در جزیره به توری برخوردید که قیمت ارزانی داشت. حتماً از کیفیت هتل و پروازی که در تور استفاده می‌شود اطمینان پیدا کنید. چرا که طبیعی نیست در دوره‌ای که پروازها جای خالی ندارند و هتل‌های جزیره تکمیل ظرفیت شده‌اند قیمت‌های تور ارزان باشد و ممکن است یک جای کار بلنگد.

تور هوایی یا تور زمینی؟

هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. از نظر هزینه، تور زمینی قطعاً مقرون‌به‌صرفه‌تر است. با این‌حال متقاضیان رزرو تور هوایی کیش بیشتر است. چرا که تور زمینی کیش پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، ابتدا باید با قطار به بندرعباس بروید و از آنجا در یک سفر دریایی با کشتی مسافری خود را به جزیره برسانید. در مقابل تور هوایی بسیار ساده‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر است. کافی است خود را به فرودگاه مبدأ رسانده و با پروازی حداکثر 2 ساعته در جزیره کیش فرود بیایید.

منبع: ایسنا

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر