
نیچ مارکتینگ یا بازایابی گوشه ای چیست؟
به کمک بازاریابی تخصصی کسبوکارها رونق گرفته و سود بالایی دریافت میکنند. یکی از روشهای بازاریابی نیچ مارکتنیگ است که به آن بازاریابی گوشهای نیز گفته میشود. در این روش به جای تولید انواع مختلفی از محصولات و هدف قرار دادن جامعه بسیار بزرگ، تنها به تولید و فروش محصولات خاص برای افراد خاصی در جامعه اقدام میشود. این روش میتواند مزایای زیادی را برای شرکتها به همراه داشته باشد. در این مقاله درباره نیچ مارکتینگ چیست و جزئیات آن صحبت میکنیم.
نیچ مارکتینگ به چه معناست؟ نیچ مارکتینگ که به آن بازاریابی گوشهای نیز گفته میشود، یک استراتژی بازاریابی هدفمند است که هدف آن بخشهای کوچک، خاص و مشخصی از جمعیت است. سازمانهایی که این استراتژی را اتخاذ میکنند، به عنوان بازاریابی متمرکز شناخته میشوند. این سازمانها بخش خاصی از بازار را شناسایی کرده و یک برنامه بازاریابی را با عادات و ترجیحات آن بخش تنظیم میکنند.
از این نوع بازاریابی میتوان برای دستیابی به مشتریانی استفاده کرد که میتوان آنها را بر اساس ویژگیهای مختلف مانند جمعیت شناسی، سرگرمیها، مشاغل یا علاقه به دلایل اجتماعی یا سیاسی مور.. ... بیش تر بخوانید