ارزش طول عمر مشتری یا CLV چیست؟ ( + فرمول محاسبه ارزش طول عمر مشتری )

با بررسی شرکت‌هایی که در صنعت مشخصی فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند تا به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند، متوجه خواهید شد که اصلی‌ترین رکن برتری آن‌ها درمقایسه‌با دیگر شرکت‌هایی که ورشکست شده‌اند، مشتریان آن‌ها هستند. در واقع، این شرکت‌ها توانسته‌اند تا با انجام یک‌سری از کارها، رابطه نسبتا خوبی را با مشتریان خود برقرار کنند و همین موضوع برای آن‌ها سود زیادی را به‌همراه داشته است. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین معیارهای اندازه‌گیری این موضوع، CLV یا همان طول عمر مشتری است. ما در این مقاله قصد داریم که ابتدا به‌سراغ معرفی این معیار برویم و بعد از آن با معرفی فرمول اندازه‌گیری آن‌ و ارائه را‌ه‌کارهایی برای بهبود آن، متوجه خواهید شد که چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید؛ پس با ما همراه باشید. طول عمر مشتری چیست؟ قطعا شما دوست ندارید قبل از آن‌که درآمد کافی از مشتریان‌تان داشته باشید، آن‌ها از کسب‌وکار شما فاصله بگیرند. یکی از بهترین و کارآمدترین راه‌ها، ارزش طول عمر مشتری است. اگر شما بتوانید که این معیار را به‌درستی درنظر بگیرید، به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد تا هم مشتریان با ارزشی را به‌دس.. ... بیش تر بخوانید

شماره مجازی چیست؟ ( مزایا و معایب شماره مجازی + نحوه ساخت آن )

امروزه در ایران، استفاده از پلتفرم‌های مختلف و بین‌المللی افزایش یافته است و هر روزه پلتفرم‌های جدیدی پدید می‌آیند و افراد را به سمت خود جلب می‌کنند. به همین دلیل، نیازهای جدیدی نیز در این عرصه پدید می‌آید و یکی از اصلی‌ترینِ این نیازها، استفاده از شماره مجازی است. افراد به دلایل مختلفی به شماره مجازی احتیاج پیدا می‌کنند. برای مثال در ایران بسیاری از سرویس‌های بین‌المللی و کاربردی تحریم هستند و شما نیاز دارید تا برای استفاده از آن‌ها، از یک شماره مجازی استفاده کنید. در این مقاله به بررسی مفهوم شماره مجازی، کاربرد و مزایا و معایب آن می‌پردازیم. در ادامه با ما در این مقاله از گروه تولید محتوا ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی بهترین سرویس های سرور مجازی خارج ) همراه باشید. شماره مجازی چیست؟ شاید بتوانید از نام این مفهوم حدس بزنید که چه کاربردی دارد. به طور کلی، شماره مجازی شامل شماره تلفنی است که وجود حقیقی ندارد و فردی از آن استفاده نمی‌کند؛ اما در عین حال کاربردهای بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید برای اهداف مختلفی از آن استفاده کنید و آن‌ را داشته باشید. به عبارت دیگر، شما با داشتن یک شما.. ... بیش تر بخوانید

اپن سورس چیست ( همه چیز در مورد مزایا و معایب open source )

احتمالا تا به امروز اصطلاح اپن سورس یا متن‌باز را بارها در فضای اینترنت شنیده‌اید. اپن سورس در ظاهر یک مفهوم ساده دارد و احتمالا بارها از کنار آن، بدون این که از آن اطلاعاتی داشته باشید، گذشته‌اید. اما آیا می‌دانید که مفهوم اپن سورس چیست و چه اهمیتی در دنیای فناوری امروز ما دارد؟ در این مقاله سعی می‌کنیم که جوابی به سوال Open Source چیست بدهیم و نگاه جزئی‌تری به مفهوم کلی متن‌باز و نرم‌افزارهای مربوط به آن بیاندازیم. اپن سورس چیست؟ اپن سورس، اصطلاحی است که که برای نرم‌افزارهای متن باز به کار می‌رود که به اختصار آن را OSS (Open Source Software) خطاب می‌کنند. کدهای اپن سورس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عموم برنامه‌نویس‌ها به آن دسترسی دارند تا بتوانند از جریان هسته یک نرم‌افزار مطلع شوند و در صورتی که دوست داشته باشند، برای پروژه‌های مختلفشان بتوانند تغییراتی روی آن انجام بدهند. یکی از جذابیت‌های اپن سورس بودن کد یک نرم‌افزار این است که توسعه‌دهندگان این کد می‌توانند با همکاری کاربرها و دیگر توسعه‌دهنده‌ها آن را بسط بدهند. مثلا اگر یک کد اپن سورس را در گیت‌هاب قرار بدهید، کاربرها و برنا.. ... بیش تر بخوانید

چگونه کمپین تبلیغاتی طراحی کنم؟ ( نکات مهم برای طراحی کمپین تبلیغات )

معمولا وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ می‌شود، احتمال کمی دارد که در رابطه با کمپین‌های تبلیغاتی سخنی مطرح نشود. کمپین‌های تبلیغاتی بخشی جدانشدنی از هر شرکتی هستند و اگر قصد دارید تا به یه بازارایاب یا دیجیتال مارکتر خوب تبدیل شوید، آشنایی با کمپین‌های تبلیغاتی برای شما ضروری است. اگر از کمپین‌های تبلیغاتی درک خوبی داشته باشید، می‌توانید احتمال موفقیت خود در اجرای آن‌ها را بالا ببرید. در این مقاله با بررسی مفهوم کمپین تبلیغاتی و نحوه طراحی آن همراه شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید. کمپین تبلیغاتی چیست؟ اگر شما یک کسب‌و‌کار را مدیریت می‌کنید یا قصد راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار را دارید، احتمالا می‌دانید که نوآوری یکی از عوامل اصلی موفقیت در کسب‌و‌کار شماست؛ اما باید گفت هر چقدر هم که نوآوری در کسب‌‌وکار شما زیاد باشد و محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنید، تا آن را تجاری‌سازی و تبلیغ نکنید، نمی‌توانید از موفقیت خاصی برخوردار شوید. در اینجاست که کمپین‌های تبلیغاتی مهم می‌شوند. اگر بخواهیم مفهوم کمپین تبلیغاتی را به زبان ساده توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم که کمپین تبلی.. ... بیش تر بخوانید