داشتن فرم ثبت نام در وب‌سایت، مزیت‌های بسیاری دارد و می‌تواند روی آمار فروش یا ترافیک شما تاثیر زیادی بگذارد. با توجه به اینکه سایت‌های زیادی در جهان وجود دارند که با وردپرس ساخته شده‌اند، شما می‌توانید با روش‌های مختلفی فرم ثبت نام را در سایت وردپرسی خودتان بسازید.

خوشبختانه وردپرس دارای افزونه‌های زیادی است و راه‌های بسیار زیادی برای ساخت فرم ثبت نام را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مقاله به بررسی روش‌های ساخت فرم ثبت نام وردپرس با افزونه و بدون افزونه می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا به ساخت فرم ثبت نام در وردپرس نیاز دارم؟

باید گفت دلیل اصلی که سایت شما به فعالیت خودش ادامه می‌دهد، وجود کاربران است. شما با ساخت فرم ثبت نام وردپرس می‌توانید اطلاعات این کاربران را جمع‌آوری کنید و بر اساس آن، خدماتی بهتر به آن‌ها ارائه دهید.

همچنین شما با ساخت فرم ثبت نام وردپرس و دریافت ایمیل و شماره تلفن کاربران به وسیله آن، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی ایمیلی و پیامکی خود را به صورت هدف‌مندتری پیش ببرید.

ساخت فرم ثبت نام وردپرس، روی سئو سایت شما نیز تاثیرگذار است و شما می‌توانید کاربران خود را تشویق کنید تا به سایت شما برگردند و مطالب و محصولات جدید سایت شما را ببینند. این موضوع باعث می‌شود صفحات سایت شما در موتورهای جستجو، رتبه بالاتری داشته باشند.

نحوه ساخت فرم ثبت نام وردپرس بدون افزونه

ساخت فرم ثبت نام وردپرس با دو روش امکان‌پذیر است. در اولین روش، شما می‌توانید بدون استفاده از افزونه و به صورت دستی، یک فرم ثبت نام در وردپرس بسازید و در دومین روش، این کار را با استفاده از افزونه‌های مختلف وردپرسی انجام می‌دهید. در این بخش به بررسی روش ساخت فرم ثبت نام وردپرس بدون افزونه می‌پردازیم.

روش اول

در روش اولِ ساخت فرم ثبت نام وردپرس، باید این مراحل را به ترتیب طی کنید:

۱- اجازه ثبت نام در سایت به کاربران : در این مرحله باید به تمام کاربرانی که به سایت وارد می‌شوند، این امکان را بدهید تا در سایت ثبت نام کنند. این قابلیت معمولا به صورت پیشفرض غیرفعال است و شما نیاز دارید تا آن را به صورت دستی فعال کنید.

برای انجام این کار، ابتدا به بخش تنظیمات عمومی که در منوی کناری پیشخوان وردپرس شما موجود است مراجعه کنید. سپس در بخش عضویت، گزینه “هرکسی می‌تواند نام‌نویسی کند” را فعال کنید.

۲- مشخص کردن نقش کاربرانی که ثبت نام می‌کنند : پس از فعال کردن امکان ثبت نام همه کاربران در سایت، از بخش تنظیمات عمومی خارج نشوید و نقش کاربرانی که در سایت ثبت نام می‌کنند را مشخص کنید.

شما می‌توانید این کار را با مراجعه به قسمت “نقش پیش‌فرض کاربر تازه” در تنظیمات عمومی انجام دهید. نقش‌های متفاوتی در این بخش موجود است که معمولا همه افراد، نقش کاربرانی را که در سایت ثبت نام می‌کنند را به عنوان “مشارکت کننده” در نظر می‌گیرند.

۳- ذخیره تغییرات تنظیمات عمومی : پس اتمام انجام دو مرحله قبلی، روی گزینه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شوند و سپس از بخش تنظیمات عمومی خارج شوید.

۴- ساخت فرم ثبت نام به کمک ابزارک “ورود/خروج” : در این مرحله، باید فرم ثبت نام مورد نظر خود را با کمک ابزارک “ورود/خروج” بسازیم. برای این کار در ابتدا، از منوی کناری پیشخوان وردپرسِ خود، روی گزینه “نمایش” کلیک کنید و سپس وارد بخش “ابزارک‌ها” شوید.

در این بخش یک داشبورد کامل را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با استفاده از آن، بخش‌های مختلفی از صفحات سایت خودتان را تغییر دهید. کاری که باید انجام دهید این است که با کلیک بر روی علامت “+”، ابزارک‌هایی که در وردپرس در اختیار دارید را مشاهده کنید و با اسکرول کردن، به ابزارکِ “ورود/خروج” برسید.

۵- انتخاب مکان فرم ثبت نام : پس از پیدا کردن ابزارکِ “ورود/خروج”، آن را به مکانی از سایت که مد نظرتان است بِکِشید تا فرم ثبت نام در آن‌جا قرار گیرد.

۶- ذخیره تغییرات : با کلیک کردن بر روی گزینه “به‌روزرسانی” که در بالای صفحه قرار دارد، تغییراتی که شما روی سایت اعمال کرده‌اید ذخیره می‌شوند و پس از آن، شما می‌توانید فرم ثبت نام را در همان محلی که روی سایت انتخاب کرده بودید، مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: اسکریمینگ فراگ

روش دوم

اگر روش اول را برای ساخت فرم ثبت نام وردپرس بدون افزونه را نپسندید، راه دیگری هم وجود دارد که می‌توانید بدون استفاده از افزونه، فرم ثبت نام وردپرس بسازید.

حتما توجه داشته باشید که در این روش نیز مانند روش قبلی، شما نیاز دارید تا از بخش تنظیمات عمومی، به تمام کاربرانی که به سایت وارد می‌شوند، اجازه ثبت نام در سایت را بدهید و سپس به اجرای این روش بپردازید. به طور کلی، در این روش نیاز دارید تا با استفاده از لینک‌های آماده، یک فرم ثبت نام وردپرس بسازید. برای انجام این کار، لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

۱- اضافه کردن گزینه ثبت نام به سایت : مانند روش قبلی، برای انجام این کار باید به بخش ابزارک‌ها برویم و با استفاده از ابزارکِ متن و رسانه، یک متن را به هر بخشی از سایت که دوست داریم اضافه کنیم.

دقت داشته باشید که این متن، همان متنی است که کاربر با کلیک بر روی آن، فرم ثبت نام را مشاهده می‌کند؛ لذا شما باید متنی مانند عبارت “ثبت نام در سایت” را انتخاب کنید.

۲- افزودن لینک به متن : پس از اضافه کردن لینک به سایت، شما باید لینک‌های آماده‌ای را که در زیر برای شما قرار داده شده است را به متن اضافه کنید. برای این کار، متن را انتخاب کرده و روی آن کلیک راست کنید. سپس روی آیکون زنجیر بزنید تا امکان درج لینک روی متن برای شما فعال شود. لینک‌هایی که باید به متن اضافه کنید، عبارت‌اند از:

لینک ثبت نام در سایت:

your-site.com/wp-login.php?action=register

لینک ورود به سایت:

your-site.com/wp-login.php

لینک بازیابی رمز عبور سایت:

your-site.com/wp-login.php?action=lostpassword

دقت داشته باشید که به جای عبارت “your-site.com” باید آدرس سایت خود را وارد کنید.

نحوه ساخت فرم ثبت نام وردپرس با افزونه

می‌توان گفت وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا با بیشترین تعداد افزونه است. افزونه‌های زیادی برای ساخت فرم ثبت نام وردپرس وجود دارند که در این بخش، به روش ساخت فرم ثبت نام وردپرس با افزونه User Registration می‌پردازیم.

برای ساخت فرم ثبت نام وردپرس با افزونه User Registration نیاز است تا مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

۱- نصب افزونه : برای نصب افزونه User Registration باید از منوی کناری در پیشخوان وردپرس، وارد بخش افزونه‌ها شوید و روی گزینه “افزودن” کلیک کنید. سپس در بخش جستجوی افزونه‌ها، عبارت User Registration را تایپ کنید و پس از مشاهده افزونه، روی دکمه “نصب” کلیک کنید تا افزونه نصب شود.

۲- فعال کردن افزونه : بلافاصله پس از نصب افزونه User Registration، می‌توانید با کلیک بر روی دکمه “فعال نمایید”، آن افزونه را فعال کنید. همچنین شما می‌توانید برای فعال کردن این افزونه، به بخش افزونه‌ها بروید و گزینه “افزونه‌های نصب شده” را انتخاب کنید. در آخر پس از مشاهده افزونه User Registration در این بخش، آن را فعال کنید.

۳- ساخت فرم ثبت نام با افزونه User Registration : پس از نصب و فعال‌سازی افزونه User Registration، این افزونه به منوی کناری وردپرس شما اضافه می‌شود و شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی آن، وارد محیط افزونه شوید. در آخر روی گزینه “add new” کلیک کنید تا بتوانید فرم دلخواه خود را بسازید.

۴- طراحی فرم ثبت نام : پس از کلیک بر روی گزینه “add new” این افزونه یک صفحه‌ساز اختصاصی مانند المنتور در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید آیکون‌های مورد نظر خودتان را با درگ کردن، روی فرم قرار دهید.

این صفحه‌ساز شامل آیکون‌هایی مانند نام کاربری، اسم کوچک، نام خانوادگی، وب‌سایت و ایمیل است که به شما امکان ساخت یک فرم ثبت نام کامل در وردپرس را ارائه می‌دهد.

۵- ذخیره فرمِ ساخته شده : پس از اینکه فرم ثبت نام وردپرس خود را با استفاده از افزونه User Registration ساختید، روی دکمه “create form” که در سمت چپ بالای محیط این افزونه موجود است کلیک کنید تا فرم شما ذخیره شود.

پس از ذخیره کردن فرم، سه گزینه به نام‌های update form، preview و shortcode در اختیار شما قرار می‌گیرد. با استفاده از گزینه update form می‌توانید هر تغییر جدیدی که روی فرم اعمال می‌کنید را ذخیره کنید.

با کلیک بر روی گزینه preview، می‌توانید یک پیش‌نمایش زنده از فرمی که ساخته‌اید را مشاهده کنید. با استفاده از گزینه shortcode، یک کد در اختیار شما قرار می‌گیرد که با قرار دادن اون روی هر بخشی از سایت، فرمی که ساخته‌اید در آنجا ظاهر می‌شود و کاربران می‌توانند برای ثبت نام، از آن استفاده کنند.

۶- انتشار فرم در سایت : در مرحله آخر، باید فرمی را که ایجاد کرده‌ایم، در سایت قرار دهیم. برای این کار، دوباره به منوی کناری پیشخوان وردپرس می‌رویم و از بخش برگه‌ها، گزینه “افزودن برگه” را انتخاب می‌کنیم.

پس از کلیک بر روی گزینه “افزودن برگه” با یک ویرایشگر رو‌به‌رو می‌شوید که باید شورت‌کدِ افزونه را در آن قرار دهید. در آخر، یک عنوان برای برگه خودمان انتخاب می‌کنیم و با کلیک بر روی گزینه انتشار، آن را منتشر می‌کنیم. بهتر است عنوانِ برگه ما، عبارتِ “ثبت نام” باشد.

همچنین شما می‌توانید این فرم ثبت نام را در هر بخشی از سایت که دوست داشتید قرار دهید. برای این کار کافی است تا به محیط افزونه وارد شوید و با استفاده از گزینه shortcode، کد را کپی کرده و در محل دلخواه سایت قرار دهید.

سخن آخر

در این مقاله با بررسی روش‌های ساخت فرم ثبت نام وردپرس با افزونه و بدون افزونه همراه شما بودیم. لازم به ذکر است که اگر دانش کدنویسی نداشته باشید، شخصی‌سازی و ایجاد تغییرات روی فرم ثبت‌نامی که بدون استفاده از افزونه ساخته‌اید، می‌تواند برای شما کمی سخت باشد و بهتر است تا از افزونه‌های وردپرسی که برای این کار ساخته شده‌اند استفاده کنید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر