قبرس شمالی مکانی برای مسافرت جذاب و هیجان انگیز

از مهاجرت و سرمایه‌گذاری که بگذریم قرار گرفتن قبرس در یک موقعیت استراتژیک و مناسب جغرافیایی آن را به مکانی برای سفر تبدیل کرده است. جاذبه‌های گردشگری، سواحل و مکان‌های دیدنی قبرس هر ساله توریستان فراوانی را به خود جذب می‌کند. هر ساله تور‌های قبرس شمالی با قیمت مناسب برپا می‌شود. مردم ایران نیز همیشه این جزیره‌ی زیبای تاریخی را گزینه‌ای برای سفر‌های تفریحی خود در نظر می‌گیرند. اگر تصمیم مسافرت به قبرس شمالی را دارید، یا اینکه به این کشور سفر کرده‌اید، برای اینکه سفری هیجان‌انگیز و لذت بخش را تجربه کنید .

کارهای جالبی که در سفر به قبرس شمالی می‌توانید انجام دهید

قبرس شمالی علاوه بر اینکه یک شهر تاریخی و دیدنی است، بلکه به عنوان جزیره‌ای پر رمز و راز با بیشتر بنا‌های تاریخی و قدیمی شناخته می‌شود. آب و هوای مدیترانه‌ای، بنا‌های چند هزار ساله، فرهنگ برجسته و گنجینه‌های پر جلال و شکوه چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کرده است. برای لذت بردن از این زیبایی‌ها در طول سفر برایتان چند پیشنهاد داریم.

یک: زمان مناسب برای سفر به قبرس

زمان مناسب برای سفر به قبرس از اولین مواردی است که برای یک سفر لذت بخش باید به آن اهمیت بدهید. آب و هوای قبرس شمالی مدیترانه‌ای است. از این لحاظ تابستان‌های این کشور که از اواسط خرداد و تا پایان شهریور ادامه دارد، بسیار گرم است. روز‌های آفتابی این جزیره ۳۴۰ روز در سال ادامه دارد و در تمام مدت خورشید ۱۱ ساعت بر جزیره تابد. پس اگر هوای آفتابی را دوست دارید در فاصله‌ی بین خرداد تا پایان شهریور به این کشور سفر کنید. نباید از زمستان‌های مرطوبی که از آبان شروع شده و تا اسفند ادامه دارد غافل شد. برای تجربه اسکی در قبرس شمالی حتماً در فصل زمستان به این جزیره سفر کنید و از تماشای هفته‌های متمادی بارش بر در ارتفاعات کوه‌های ترودوس لذت ببرید.

دو: جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی

قبرس شمالی این جزیره‌ی جادویی و زیبا چندین و چند جاذبه گردشگری دارد که می‌توانید در طول سفر از آن‌ها دیدن کنید. اگر به قبرس شمالی سفر کرده‌اید، نباید هیچ فرصتی را از دست بدهید. با دیدن سواحل زیبا، مکان‌های تاریخی، طبعیت بکر و دل نشین آن سفرتان را لذت بخش‌تر کنید.

سه: غذاهای خوشمزه

همچنین غذا‌های قبرس شمالی بسیار خوشمزه و مشهور هستند. امتحان کردن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. در این نقطه از جهان همچون ایرانی‌ها به سبزیجات و ادویه‌ها علاقه زیادی نشان داده می‌شود. معروف‌ترین غذای قبرس شمالی کباب سولاکی است. همچنین نان تازه، غذای موساکا و بسیاری از غذا‌های خوش طعم دیگر نیز در این کشور یافت می‌شود که ارزش امتحان کردن را دارد.

چهار: صرفه‌جویی در هزینه‌ها

هزینه سفر به قبرس شمالی با توجه به شرایط تور، محل اقامت، تردد، خوراک و غیره متفاوت است. جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر می‌توانید از جایگزین‌ها استفاده کنید. مثلاً اینکه تردد با اتوبوس را به جای تردد با سایر وسایل نقلیه انتخاب کنید. به طبیعت بکر بروید و ساعات زیادی را آنجا سپری نمایید. اقامتگاه نزدیک ساحل که گران‌تر است را کنار بگذارید و در بخش‌های ارزان‌تر ساکن شوید.
.

منبع:تابناک

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر