نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟
بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، حزب اپوزیسیون جمهوریخواه شانس خوبی برای کسب دست‌کم ۱۰ تا ۲۵ کرسی بیشتر در مجلس نمایندگان دارد؛ رقمی کافی برای اینکه بتواند اکثریت را در این مجلس در اختیار بگیرد.
اگرچه نظرسنجی‌های مختلف درباره سرنوشت سنا در این انتخابات نتایج متفاوتی را منتشر کرده‌اند، اما در مجموع پیش‌بینی می‌شود که در آنجا هم جمهوریخواهان به برتری برسند.
انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که دو سال پس از انتخابات رئیس جمهور برگزار می‌شود را می‌توان نوعی «همه‌پرسی در مورد ساکنان کاخ سفید» دانست که در جریان آن و با رای و نظر مردم، یا موقعیت رئیس جمهور مستحکم می‌شود و یا کفه ترازو به سمت حزب رقیب سنگین‌تر می‌گردد.
در انتخابات امسال نیز اگرچه نام جو بایدن در برگه‌های رای نوشته نشده، اما بسیاری از آمریکایی‌ها این انتخابات را آزمونی بزرگ برای  ارزیابی عملکرد دوسالۀ او، همچنین آزمونی برای سنجش آینده سیاسی دونالد ترامپ می‌دانند خود را به شدت درگیر کارزار انتخاباتی کرده و جلسات متعددی را در سراسر کشور برگزار کرده است.
جو بایدن در جریان سخنرانی‌های اخیر خود، بارها از آمریکایی‌ها خواست تا با دادن رای کافی به هم حزبی‌هایش، راه را برای تصویب قوانینی همچون قانونی کردن سقط جنین در سراسر کشور، ممنوعیت حمل تفنگ‌های تهاجمی همچنین بهبود سیستم بهداشت و درمان هموار کنند.
جمهوریخواهان نیز به نوبه خود وعده داده‌اند که در صورت داشتن برتری در کنگره آمریکا، برای حل مشکلاتی همچون تورم و مهاجرت مبارزه کنند و همچنان حامی دیدگاههای افراطی به ویژه در موضوعات مرتبط با دگرباشان جنسی باشند. برخی نیز وعدۀ کاهش کمک‌های آمریکا به اوکراین و پایان دادن به تحقیقات کنگره دربارۀ نقش دونالد ترامپ و حامیانش در ماجرای حمله به کنگره آمریکا را داده‌اند.
چقدر طول می‌کشد تا بدانیم چه حزبی در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا پیروز شده است؟
احتمالا باید یک شب طولانی و چند روز منتظر ماند تا مشخص شود اکثریت کنگره آمریکا در اختیار کدام حزب قرار گرفته است.
انتظار می‌رود که در ده‌ها حوزه انتخابی، رقابت میان نامزدها بسیار نزدیک باشد و در ایالت‌های کلیدی همچون پنسیلوانیا نیز از هم اکنون اعلام شده که شمارش برگه‌های رأی احتمالا روزها طول می‌کشد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر