آیا ساختن ولاگ کار آسانی است؟

بسیار خب بهتر است با موضوع ولاگ و یوتیوب شروع کنیم و سر  اصل مطلب برویم.

آیا می‌دانستید که هرشخصی می‌تواند از طریق ساختن ویدئو در یوتیوب و آپلود کردن آن پول در بیاورد؟

البته که منظور ما پولی زیاد است‌، اما نه اینکه همان اول کار میلیون ها دلار بدست بیاورید. همه ما می‌دانیم که کسی نمی‌تواند یک شبه با آپلود یک ویدئو در یوتیوب پول زیادی بدست بیاورد بلکه با  موضوع های متنوع و جالب می‌شود مقدار بدست آوردن این پول را بیشتر کرد یعنی ممکن است خود شما با آپلود ویدئوهای  با کیفیت در یوتیوب به مرور زمان از هزار دلار درآمد در ماه به میلیون دلار درآمد برسید‌.

و خب یک پیشنهاد عالی برای شروع فعالیت شما در یوتیوب داریم “ساخت ولاگ” و حالا قرار است پاسخ به سوال اولمان “ولاگ چیست” را بدهیم پس تا آخر این مقاله با تیم ابراسمارت همراه باشید.

ولاگ چیست؟

ولاگ در زبان انگلیسی از دو کلمه ویدئو و وبلاگ تشکیل شده است، به طور ساده تر می‌توان گفت که ساخت یک ویدئو و تعیین یک محتوای جالب و صحبت درباره آن است. بهتر است شما را با انواع ولاگ آشنا کنیم تا راحت تر مطلب را درک کنید.

ولاگ دو نوع دارد

1ویدیوtalking head

در این نوع ویدئوها بلاگردوربین  را بر روی سه پایه می‌گذارد و درباره موضوعات متنوع و جالبی صحبت می‌کند البته که داشتن سه پایه مهم نیست. مهم ثابت ماندن دوربین و زاویه مناسب آن است، پس  جای نگرانی نیست شما می‌توانید یک سطح بلند را روی میزتان قرار دهید و ویدئو گرفتن را شروع کنید به همین آسانی.

.ویدیو followe me around

در این نوع ویدئوها  بلاگر دوربین خود را روشن می‌کند و از اتفاقات رومزه زندگی خود فیلم‌ می‌گیرد مثلا از آرایش کردن و درست کردن استایل خود برای مهمانی یا اینکه نشان می‌دهد که در طول روز چه کارهایی انجام می‌دهد  و خب در زمان کرونا یکی از معروف ترین ولاگها  “یک روز با من در قرنطینه” بوده است.

مدت زمان یک ولاگ چقدر باشد؟

زمان متوسط برای ساخت یک ولاگ  بهتر است ۵ دقیقه باشد البته که در یوتیوب شما می‌توانید ولاگ های ۳۰ دقیقه ای هم ببینید اما توصیه ما به شما این است که این کار را نکنید و ویدیوهای طولانی نسازید .چون ویدیوهای بالای ۱۰ دقیقه باعث می‌شود که محتوای شما برای مخاطب کسالت‌بار شود و یا بخاطر نداشتن وقت کافی از دیدن ویدئو و ولاگ شما صرف نظر کند پس ویدئوهای کوتاه اما جذاب بسازید تا مخاطبانتان آن را کامل تماشا کنند و لذت ببرند.

چگونه می‌توان از ساخت ولاگ در یوتیوب درآمدزایی کرد؟

پول در آوردن از این راه هم سخت است و هم زمان بر و به تلاش شما بستگی دارد پس فکر نکنید که قرار است به راحتی پول وارد حسابتان شود. اما چطور می‌توان از این راه پول در آورد؟

  • تبلیغات

تبلیغات منبع مهم پول در آوردن از یوتیوب است. اگر می‌خواهید از این راه پول در بیاورید کافی است فقط موقع آپلود ولاگ خود اجازه بدهید که تبلیغات بر روی آن قرار بگیرند، این تبلیغات معمولا به صورت عکس یا ویدئو هستند و بابت نمایش آنها بر روی محتوای شما به شما پول پرداخت می‌شود.

  • اشتراک

می توانید کانال یوتیوب خود را به گونه ای تنظیم کنید که اعضا موظف باشند برای دسترسی به ویدئوهای شما و محتوایی که تولید کرده اید هزینه ای بپردازند تا آن را ببینند.

  • بازاریابی

شما می‌توانید در یوتیوب بازاریابی کنید و پول در بیاورید .اما چطور؟ کافی است که یک برند یا یک شرکت پیدا کنید که محصولات مرتبط با محتواهای شما داشته باشند و محصولات آنها را تبلیغ کنید و از فروش آنها سودی دریافت کنید.

این معامله برای هردو طرف سود دارد شما با فروش محصولات آنها به سودشان هم کمک کرده اید و هم شما در سودشان شریک شده اید.

  • داشتنِ اسپانسر

یکی از پرسود ترین چیزها در یوتیوب پیدا کردن اسپانسر و تولید محتوا برای آنها است. برای  مثال شما با یک شرکت یا یک برند همکاری می‌کنید و ولاگ های مرتبط  با آن شرکت یا محصولاتشان تولید می‌کنید که برای معرفی و نقد و بررسی محصولاتشان می‌تواند باشد و در ازای این کار شما پول دریافت می‌کنید.

چگونه ولاگ خود را بسازیم؟

 

دوست دارید یاد بگیرید چگونه یک ولاگ خوب برای یوتیوب خود بسازید؟ پس با تیم ابراسمارت همراه باشید تا روش های درست را یاد بگیرید.

  • انتخاب یک موضوع جالب

اولین کار برای ساخت ولاگ داشتن موضوعی مناسب و خوب است این موضوع باید برای مخاطبانتان جذاب باشد و هم مورد علاقه خودتان که ولاگ خود را پر انرژی بسازید و در طول کار از آن خسته نشوید.

پس انتخاب موضوعی جذاب بسیار مهم است.  موضوع های محتواهای شما می‌تواند مختلف باشد یا دریک سبک باشند البته که داشتن یک سبک از موضوع باعث می‌شود مخاطبان وفادار و واقعی جذب کنید.

یوتیوبرهای ایرانی و خارجی زیادی به دلیل داشتن محتوای خاص توانسته‌اند که خیلی زود در یوتیوب معروف شوند و بازديد بالای برای ویدئوهای خود بدست بیاورند.

برای مطالعه بیشتر درمورد برترین یوتیوبرها می‌توانید به مقاله معرفی بهترین یوتیوبرهای ایرانی مراجعه کنید.

  • داشتن یک دوربین با کیفیت

شما باید یک دوربین با کیفیت برای خود فراهم کنید.  دوربین کیفیت تصویر و صدای بهتری دارد و می‌تواند کیفیت کار شما را عالی کند اما اگر پول برای خرید دوربین ندارید اشکالی ندارد شما بدون دوربین هم می‌توانید ولاگ بسازید فقط کافی است از دوربین گوشی خود استفاده کنید پس نگرانی در کار نیست.

  • ساخت ویدیو خود

و حالا به  پیش زمینه محتوا، لباس ها و زاویه دوربین خود و همچنین حرف هایی ک قرار است بگویید دقت کنید. یادتان باشد که با اعتماد بنفس جلو دوربین قرار بگیرید و نگران نباشید، لازم نیست حتما راجب موضوعات مهم صحبت کنید وحالا دیگر وقت تلف کردن کافی است ویدئو خود را ضبط کنید و بعد از گرفتن ویدئو آن را ادیت کنید البته لازم به هزینه نیست با نرم افزارهای رایگان هم میتوانید اینکار را انجام دهید.

  • اپلود ویدیو خود

 

حالا زمان پست کردن ولاگتان فرا رسیده است پس آن را آپلود کنید تا بینندگان آن را ببینند و لذت ببرند. اگر ولاگ شما جذاب باشد مخاطبان زیادی ان را میبینند و کلی افراد به کانال یوتیوب شما اضافه می‌شود.

  • ویدیو خود را پرموت کنید

و حالا وقت تبلیغ ویدیوهایتان رسیده است تا افرادی که ویدئو شما را ندیده‌اند از آن دیدن کنند

کلام آخر

ساختن ویدئو در یوتیوب هیجان انگیز و پر درآمد است، اما همه پیشرفت شما بستگی به محتوای شما و تلاش شما دارد. پس  امیدواریم که تا اینجا به شما برای داشتن کانال یوتیوب عالی کمک کرده باشیم .ممنون از اینکه تا آخر این مقاله با ابراسمارت همراه بودید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر