یکی از مقاصد تور خارجی در میان ایرانی‌ها، کشور ارمنستان بوده که سالانه هموطنان ما با تور ارمنستان راهی این دیار زیبا و باستانی می‌شوند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سلام پرواز، ارمنستان از همسایه‌های ایران بوده که قدمتی سه هزار ساله را پشت سر دارد. این قدمت و تاریخ باعث شده که ارمنستان به پایتختی ایروان، دارای انواع جاذبه‌های مختلف، تاریخی، طبیعی و فرهنگی باشد. شهر ایروان به عنوان شهری شگفت‌انگیز و دیدنی در تور ارمنستان مورد توجه بسیاری از مسافران و گردشگران این مرز و بوم قرار می‌گیرد. مردم ارمنستان از نظر فرهنگی و ذائقه‌ غذایی شباهت‌های فراوانی با ایرانی‌ها داشته که این کشور را به یک مقصد جذاب برای شکم‌گردی هم تبدیل نموده است.در سال‌های اخیر تور ارمنستان توانسته است در زمینه گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشد چرا که تلاش دارد خود را به عنوان یک مقصد گردشگری به منطقه و جهان معرفی کند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی‌های منحصر به‌فرد و زیبای این کشور توریستی بیشتر آشنا شوید.

شکم‌گردی با جاذبه‌های غذایی ارمنستان

کشور ارمنستان از دیرزمان دارای سبک‌های مختلف غذایی بوده که تعدادی از آن‌های خواستگاه این کشور و یا سایر کشورهای همسایه ارمنستان را دارد. کشور ارمنستان به عنوان همسایه شمال‌ غربی ایران دارای بسیاری از غذاهای سنتی خوشمزه ارمنی و غذاهای برگرفته از خواستگاه‌های مختلف می‌باشد. در سفر با تور ارمنستان چشیدن طعم‌های متنوع خوراکی‌های ارمنی و سایر طعم‌ها می‌تواند برای بسیاری از مسافران هیجان‌انگیز باشد. تاثیر محصولات کشاورزی، حیوانی و سنتی، تاثیر غذاهای مناطق شرق دریای مدیترانه و غذاهای اروپایی در پخت غذاهای ارمنستان گردشگران تور ارمنستان را شگفت‌زده خواهد کرد. از غذاهای مختلف و خوش‌طعم ارمنستان می‌توان به قاپاما، شامپورز، کله‌پاچه یا خاش، دلمه، مانته، چورچخلا، گاتا، چولومبور آپور، باقلوا، کباب لولا ارمنستان و … اشاره کرد که در بخش جاذبه‌های تور ارمنستان نوروز 1402 برای مسافران جذاب خواهد بود.

بهترین رستوران‌ها برای مسافران ارمنستان

گردشگران در سفر با تور ارمنستان نمی‌توانند از غذاهای معروف و طعم‌های به یادماندنی این کشور غافل شوند. رستوران‌ها، کافه‌های محلی و آشپزخانه‌هایی در ارمنستان وجود دارند که به صورت ویژه به پخت یک یا چند نوع غذای معروف دیگر این دیار می‌پردازند. البته علاوه بر غذاهای خوشمزه ارمنی بسیاری از رستوران‌ها نیز ویژه پخت غذاهای بین‌المللی نظیر غذاهای ژاپنی، چینی، ایتالیایی، مکزیکی، سوری و … بوده که به سلیقه‌های مختلف مسافران تور ارمنستان پاسخ می‌دهد. بدون دلیل نیست که شهر ایروان به عنوان یکی از ده مکان برتر برای گردشگری غذا در جهان شناخته می‌شود که این مورد برای کسانی که غذاخوردن را یک لذت در تور ارمنستان قلمداد می‌کنند می‌تواند بهترین فرصت باشد.

ارمنستان، سفر به سرزمین طعم‌ها و دیدنی‌ها

برای ارائه این غذاها به گردشگران تور ارمنستان رستوران‌های متعددی خدمت‌رسانی می‌کنند. برای نمونه رستوران‌های خیابان باربیکیو در ایروان نظیر رستوران قفقاز، تومانیان شاورما و اورارتور مخصوص بهترین خوروات یا کباب‌های ارمنی، رستوران‌های دلماما، رستوران‌های زنجیره‌ای غذاهای ملی کاراس و رستوران تاورن ایروان ویژه دلمه‌های معروف ارمنی، رستوران مرتاق و رستوران تون لاهماجون برای سرو پیتزای ارمنی معروف به لاهماجون بسیار حیرت‌انگیز و جذاب بوده که می‌توانند پاسخگوی ذائقه‌های مختلف مسافران تور ارمنستان باشند.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در تور ارمنستان

اگر هیجان سفر به ارمنستان را دارید انتخاب بسیار شایسته‌ای بوده که می‌توانید در طی این سفر از جاذبه‌های گردشگری متنوع این مقصد زیبا در تور خارجی لذت ببرید. در میان بسیاری از گردشگران تور ارمنستان عنوان سرزمین کلیساها و صومعه‌های زیبا به این کشور داده شده بر واقعیت استوار است. صومعه ساناهین، صومعه تاتو، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، صومعه گغارد، کلیسای جامع زوارتنوتس، صومعه خور ویراپ، صومعه قدیمی نوراوانک، معبد گارنی، کلیسای سارکیس مقدس و بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دیگر مسافران را در تور ارمنستان حیرت‌زده خواهد کرد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این دیار می‌توان به بازار ورنیساج، گورستان یرابلو، مام ارمنستان (مجسمه مادر ارمنستان)، کاسکاد ایروان، یادمان نسل‌کشی ارمنی‌ها، بازار گوم، باغ گیاه‌شناسی ایروان، موزه هنر مدرن، گالری ملی، مرکز تفریحی کوئست روم و تعدادی دیگر از جاذبه‌ها اشاره کرد که توانسته است در تور ارمنستان مورد توجه مسافران قرار بگیرد.

علاوه بر این جاذبه‌ها باید گفت که در تور ارمنستان دیدار از موزه‌های متعددی که در این کشور وجود دارد نیز بسیار چشم‌نواز خواهد بود. موزه کومیتاس، موزه منبت‌کاری ایروان، موزه هنر مدرن ایروان، خانه موزه هوهانس تومانیان، موزه هنر کافسجیان، موزه هنرهای روسی، موزه فرش مگرین، موزه هنر و ادبیات چارنتس و … از جمله موزه‌های زیبایی هستند که گردشگران در تورهای ارمنستان سلام پرواز از آن‌ها دیدن خواهند کرد.

دیدن این همه زیبایی و تنوع در یک مقصد توریستی برای افرادی که خواهان گردش و سفر هستند می‌تواند جذاب و گیرا باشد و چه بسا آن‌ها را به خرید یا رزرو تورهای خارجی و به ویژه تور ارمنستان ترغیب نماید. برای این منظور بسیاری از شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی به گردشگران انواع تورها ارائه می‌دهند.

تور ارمنستان با آژانس مسافرتی

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری سلام پرواز به عنوان یکی از مجریان صاحب‌نام تورهای داخلی و خارجی توانسته است رضایت مسافران را از سفرشان تامین کند. لذا مسافران گرامی که قصد خرید یا رزرو تور ارمنستان را دارند با مراجعه به سایت می‌توانند به قسمت تورهای خارجی سپس تور ارمنستان مراجعه کرده و از میان پکیج‌های مختلف روی هتل‌های متنوع ارمنستان تور مورد نظر خود را رزرو نمایند.

منبع:ایسنا

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر