تبلیغات درون برنامه‌ای یا تبلیغات در اپلیکیشن در حال حاضر سریع‌ترین شکل در حال رشد تبلیغات موبایلی در بازار است. امروزه تنوع بسیار بالای اپلیکیشن‌های موبایل باعث شده تا کاربران از مرورگرهای خود فاصله گرفته و بیشتری زمان خود را به استفاده از اپلیکیشن‌ها مشغول باشند. به همین دلیل فرصت زیادی را صرف برنامه‌های خود می‌کنند. این امر باعث شده تا قرار دادن تبلیغات در اپلیکیشن به وجود بیاید. در این مقاله قصد داریم به این مسئله پرداخته و نکات مهمی در این زمینه معرفی کنیم.

تبلیغات در اپلیکیشن موبایل چیست؟

تبلیغات درون برنامه‌ای به نوعی از تبلیغات اشاره دارد که در اپلیکیشن‌های موبایل نمایش داده می‌شوند. این نوع تبلیغات شامل بنرها، ویدیوها و تصاویری هستند که درست هنگام استفاده از اپلیکیشن موبایل به کاربران نمایش داده می‌شوند. این نوع تبلیغات یک استراتژی کسب درآمد محبوب برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها است که در آن توسعه دهندگان برای ارائه تبلیغات در برنامه خود پول دریافت می‌کنند.

تبلیغات در اپلیکیشن موبایل چیست
این نوع تبلیغات از طریق یک شبکه تبلیغاتی اپلیکیشن موبایل ارائه می‌شود که تبلیغ کنندگان و توسعه دهندگان را به هم متصل می‌کند. این اپلیکیشن از شبکه درخواست تبلیغ می‌کند و شبکه از الگوریتم‌هایی برای شناسایی و ارائه بالاترین آگهی به کاربر در زمان واقعی استفاده می‌کند.
انواع مختلفی از قالب‌های تبلیغات موبایلی وجود دارد که توسعه‌دهندگان برنامه می‌توانند به منظور افزایش درآمدزایی از برنامه، از جمله واحدهای تبلیغات ویدیویی، تبلیغات نمایشی برنامه تلفن همراه و تبلیغات بومی برنامه تلفن همراه، آن‌ها را در برنامه خود ادغام کنند.

انواع تبلیغات موبایلی

نوع تبلیغات مناسب می‌تواند استراتژی کسب درآمد شما را ایجاد یا شکست دهد. با توجه به نوع تبلیغی که انتخاب می‌کنید، کاربران را به سمت خود هدایت یا آن‌ها را از خود دور کنید. همان‌طور که گفته شد می‌توانید از تبلیغات ویدئویی یا تصویری، متنی و تعاملی استفاده کنید. برخی از نمونه‌های بسیار محبوب تبلیغات در اپلیکیشن‌ها در ادامه معرفی شده‌اند:

انواع تبلیغات موبایلی

تبلیغات پاپ آپی

این تبلیغات را می‌توانید در هر نوع اپلیکیشنی قرار دهید. این نوع در مزان‌های مختلف و هنگامی که کاربر در حین استفاده از اپلیکیشن است، ظاهر می‌شوند. همچنین می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید که با باز کردن برنامه یا هنگام انجام یک عمل خاص، ظاهر شوند.
این نوع تبلیغ به سرعت مورد توجه قرار گرفته و راهی سریع برای ارائه تبلیغ است. اما ممکن است برای کاربران آزاردهنده باشند.

تبلیغات انتقالی

این تبلیغات زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر بین صفحات نمایش داده شده جابجا شود. به عنوان مثال، زمانی اطلاعات صبحانه خود را در برنامه کالری شمار وارد کنیدشمارش کالری خود وارد کنید، تبلیغ یک صبحانه رژیمی را دریافت می‌کنید. این نوع تبلیغات کاربر را با برنامه درگیر می‌کند و باعث جذف مخاطب می‌شوند.
البته این نوع تبلیغ دارای معایبی است ازجمله اینکه، تبلیغ باید با عملکردی که در برنامه انجام می‌شود مرتبط باشد و اگر بیش از حد تبلیغاتی باشد، باعث آزار کاربران می‌شود.

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی می‌توانند در همه جای برنامه ظاهر شوند. این نوع تبلیغ بسیار محبوب است، راه‌اندازی آن آسان بوده و در هرجایی از برنامه قرار می‌گیرند. اما باید بسیار مراقبت باشید زیرا استفاده زیاد از آن‌ها برای کاربر خسته کننده است.

تبلیغات بنری

صفحه نمایش موبایل برای جا دادن یک بنر تبلیغاتی در اندازه کامل بسیار کوچک است. با این حال، می‌توانید خلاق باشید و از این تبلیغات به صورت استراتژیک استفاده کنید. آن را در سرصفحه یا پاورقی، هرکدام که بیشتر برای کاربر قابل مشاهده است، قرار دهید.
مزایای تبلیغات بنری این است که از سایر تبلیغات بیشتر برجسته هستند و تأثیر بصری بیشتر دارند اما ممکن است برای خواندن متن داخل آن خیلی کوچک باشند.

تبلیغات بنری

جستجوی فیدها

افزودن فید جستجو به برنامه شما ابزار مفیدی برای بهبود تجربه کاربران در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تبلیغات جستجوی درون برنامه‌ای به کاربران شما امکان می‌دهد از داخل برنامه شما جستجو کنند. هرچه کاربران برنامه شما فعال تر باشند، درآمد بیشتری از تبلیغات ایجاد می‌کنید.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از اینستاگرام

تبلیغات درون برنامه‌ای چگونه کار می‌کنند؟

تبلیغات درون‌برنامه‌ای به یک شبکه تبلیغاتی، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و ناشران نیاز دارد تا تصمیم بگیرند که از چه نوع تبلیغی در چه اپلیکیشنی استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد این تبلیغات، به مراحل زیر توجه کنید:

  • بازاریابان انتخاب می‌کنند که کدام مخاطب را هدف قرار دهند و تبلیغات به چه کسانی نشان داده شود.
  • بازاریابان و ناشران یا توسعه دهندگان برنامه در مورد هزینه کمپین تبلیغاتی، قالب تبلیغات و نحوه به حداکثر رساندن درآمد تبلیغات بدون ایجاد اختلال در تجربه کاربر تصمیم می‌گیرند.
  • هنگامی که همه چیز نهایی شد، استانداردهای کیفیت شبکه تبلیغات، پروتکل‌ها و سیستم مدیریت بررسی می‌شود. پس از شروع، شبکه تبلیغاتی آگهی را در صف قرار می‌دهد.
  • در پایان کاربر، برنامه SDK (کیت توسعه نرم‌افزار) یا API (رابط برنامه‌نویسی برنامه) شبکه را فعال می‌کند، که به شبکه تبلیغاتی می‌گوید که کاربر ممکن است برای دیدن یک تبلیغ آماده باشد.
  • شبکه تبلیغاتی بر اساس داده‌های SDK تصمیم می‌گیرد که کدام تبلیغ را قرار دهد. این موضوع امکان به حداکثر رساندن درآمد را برای توسعه‌دهندگان برنامه فراهم می‌کند.
  • با این حال، کاربر ممکن است آگهی را رد کند یا کل آگهی را ببیند اما هیچ اقدامی انجام ندهد.
  • در نهایت، زمان پرداخت هزینه است. تبلیغ کنندگان تعیین می‌کنند که کمپین تبلیغاتی درون برنامه‌ای چگونه کار کرده است. پرداخت هزینه با توجه به عملکرد کمپین انجام می‌شود.

تبلیغات درون برنامه‌ای چگونه کار می‌کنند؟

مزایای تبلیغات در اپلیکیشن‌ها کدامند؟

ما در دنیای زندگی می‌کنیم که افراد زیادی از تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌کنند. به همین دلیل اگر بتوانید از تبلیغات درون برنامه‌ای استفاده کنید، مزیت‌های زیادی به دست می‌آورید. در ادامه برخی از این مزایا آورده شده‌اند.

کسب درآمد از تبلیغات در اپلیکیشن

از آنجایی که قالب‌های تبلیغاتی متنوعی وجود دارد، توسعه دهندگان می‌توانند انواع مختلف تبلیغات را آزمایش کنند تا ببینند کدام یک گزینه مناسب‌تری است. می‌توانید تبلیغات برنامه‌های تلفن همراه را با خریدهای درون‌برنامه‌ای ترکیب کنید. این یک استراتژی است که موفقیت‌آمیز بودن آن ثابت شده است.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از یوتیوب در ایران

تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید

طراحی یک تبلیغ در یک بازی یکی از راه‌های ادغام یکپارچه تبلیغات شماست تا تجربه‌ای کمتر مخرب و جذاب ایجاد کند. ویدئوها و تبلیغات دارای پاداش هر دو نمونه‌های عالی برای وادار کردن کاربران به تعامل با تبلیغات در زمان‌های بهینه و خاص هستند.

تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید

بهبود تعامل و حفظ کاربر

زمانی که تبلیغ به صورت درست و در بهترین زمان ارائه شود، احتمال درگیر شدن کاربر با آن بسیار زیاد است. این موضوع در نهایت می‌تواند حفظ کاربر و تعامل درون برنامه را بهبود بخشد.

سودآور

یکی از دلایلی که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان برای جذب کاربر، تبلیغات درون برنامه‌ای را انتخاب می‌کنند این است که معمولاً نرخ تبدیل بالایی ایجاد می‌کند. نرخ تبدیل بالاتر به این معنی است که نه تنها تبلیغات به دست کاربران می‌رسد، بلکه آنها را برای خرید متقاعد می‌کند. همچنین فرآیند خرید را برای کاربران آسان می‌کند.
تبلیغات در اپلیکیشن می‌تواند هم برای تبلیغ کننده و هم برای برنامه میزبانی مفید باشد. از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان بخش بزرگی از جریان‌های درآمد بسیاری از برنامه‌ها را تشکیل می‌دهند، میزبان‌های تبلیغات معمولاً به دنبال راه‌های جدیدی برای ارائه ارزش به مشتریان تبلیغاتی خود هستند. این موضوع می‌تواند به معنای داده‌های جامع‌تر، هدف گیری بهتر و نرخ تبدیل بهبود یافته برای تبلیغ کنندگان باشد.

هدف گذاری شده است

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل برای کمپین‌های تبلیغاتی می‌تواند راهی موثر برای دستیابی به بخش‌های خاص مشتریان باشد. برای مثال، تبلیغ‌کننده‌ای که امیدوار است با مصرف‌کنندگان جوان‌تر ارتباط برقرار کند، می‌تواند محصولات و خدمات خود را در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کند.

تبلیغات موبایلی مناسب هدف گذاری شده است

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مسیری که کاربر طی میکند و هرچه بهتر کردن این تجربه ی کاربری مقاله ی قیف فروش چیست را مطالعه کنید.

سخن آخر

قرار دادن تبلیغات در اپلیکیشن می‌تواند هم برای تبلیغ کننده و برای صاحب اپلیکیشن بسیار مفید باشد. روش‌های مختلفی برای ارائه تبلیغ درون برنامه‌ای وجود دراد که با توجه به نوع تبلیغ و نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تبلیغات بنری، تبلیغات متنی، تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن و … ازجمله نمونه‌های تبلیغات درون برنامه‌ای هستند.

این مقاله توسط تیم ایران هاست، ارائه دهنده ی فروشگاه ساز اینترنتی و سرور مجازی تهیه شده است. با نوشتن نظرات و پیشنهادات خود ما را همراهی کنید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر