بازگشت همه بهسوی اوست؛ چنین جملهای را بارها و بارها شنیدهایم اما اگر بگوییم که بازگشت میتواند در نوعی از بازاریابی نقشی مهم و پررنگ ایفا کند، چه واکنشی نشان میدهید؟ عصر دیجیتال امروزی روزبهروز در حال تغییر است و روشهای نوینی در حوزه مارکتینگ معرفی میشوند تا مخاطبان را همواره شگفتزده کنند. ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing) یکی از آن روشهای مرموز در بازاریابی به شمار میآید که ما امروزه در سایتهای تجارتالکترونیک، پادکستها و حتی در مکالمات مختلفمان با آن مواجهایم، فقط خودمان نمیدانیم.
در این مطلب قصد داریم به مهمترین سوالی که تا به اینجای مطلب ذهن شما را درگیر کرده و جوابی برای آن نمییابید، پاسخ دهیم: بازاریابی بازگشتی چیست؟
بازاریابی بازگشتی چیست؟ ریتنشن مارکتینگ بهعنوان روشی نوین در بازاریابی شناخته میشود که روزبهروز در سایتهای فروشگاهی آنلاین و دنیای تجارتالکترونیک (Ecommerce) رواج پیدا میکند. تمرکز این مکتب بازاریابی بیشتر روی ایجاد مشتریان متعهد است؛ مشتریانی که همواره برای خرید دوباره به فروشگاه شما بازمیگردند. به نوعی، این شیوه از بازاریابی تلاش م.. ... بیش تر بخوانید
یکی از مقاصد تور خارجی در میان ایرانیها، کشور ارمنستان بوده که سالانه هموطنان ما با تور ارمنستان راهی این دیار زیبا و باستانی میشوند. به ... بیش تر بخوانید
واژه Guerrilla که شکل فارسی و آوای آن، «گوریلا» است، برعکس ظاهرش در انگلیسی بهمعنای چریک است؛ کلمهای که در ذهن بسیاری میتواند شورش یا درگیری و آشوب را تداعی کند. حال تصور کنید که این کلمه در کنار «بازاریابی» قرار بگیرد. عموماً اشخاص با شنیدن گوریلا مارکتینگ اندکی مکث میکنند و سپس یک جواب میدهند: چی؟
در عین حال، گوریلا مارکتینگ برعکس آنچه به نظر میرسد، یک نوع استراتژی جنگی نیست و هیچ ارتباطی نیز به آشوب و خشونت ندارد. بهنوعی، این شیوه از بازاریابی برای جلب توجه مخاطب و آگاهی از برند به میزان بسیار زیاد مورد استفاده قرار بگیرد؛ روشی از تبلیغات که تعامل بسیار زیادی را میان مخاطبان ایجاد میکند بدون اینکه مخاطب بداند در حال مواجه با یک تبلیغ فاحش است.
در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که بازاریابی چریکی چیست و چه مزایایی دارد و در ادامه نیز به انواع بازاریابی چریکی و استفاده از این شکل در بازاریابی در ایران اشاره میکنیم.
بیشتر بخوانید: بازاریابی عصبی چیست؟ بازاریابی چریکی چیست؟
بازاریابی پارتیزانی، بازاریابی چریکی یا همان گوریلا مارکتینگ (Guerrilla Marketing)، شیوه.. ... بیش تر بخوانید
با ما در تماس باشید
همین امروز تماس بگیرید!
شما عزیزان می توانید برای ارتباط با ما از فرم زیر استفاده کنید.